Jakub Lokoč homepage



General

Teaching ( cz )


Valid XHTML 1.0 Strict
Valid CSS!



PC grafika

Požadavky na zkoušku

  • Slajdy ZDE
  • Barvy v počítačové grafice a barevné modely
  • Digitální obraz - vzorkování a kvantování
  • Reprezentace rastrového obrázku a jeho komprese
  • Čára
  • Kružnice
  • Křivky a plochy
  • Oblasti a jejich vyplňování
  • Vyhlazování
  • Monochromatické zobrazování
  • Reprezentace 3D scény
  • Zobrazování 3D scény

Odkazy

Zápočtové úlohy

  • Převod obrázku na úrovně šedi, zobrazování řezů RGB krychle.
  • Vzorkování a kvantování obrázku - vstupní obrázek vzorkujte krokem k a vykreslete takto vzniklý obrázek. Nastavte také obrázku omezený počet úrovní šedi.
  • Zakódujte obrázek pomocí kvadrantového stromu a pomocí kódování RLE.
  • Kreslení čáry zadané dvěma body a kružnice zadané středem a poloměrem. Naimplementujte všechny techniky z přednášky
  • Vykreslete Fergusonovy a Bezierovy kubiky, pokud máte zadané 4 body (popř. 2 body a 2 vektory).
  • Vykreslete vstupní černobílý obrázek pouze pomocí bílé a černé barvy. Použijte techniky půltónování a rozptylování.
  • Vytvořte drátěný model jednoduchého tělesa a roztočte ho kolem svého těžiště.